פעילות ליום המשפחה עם קלפי ארץ יצורי הנפש

להורה:

1} בחר כוח קסם שמאפיין את הילד/ה שלך
2} הכן מכתב לילד/ה שלך:
איפה אני רואה בך את הכוח
מה אני חושב עליך כשאני רואה את הכוח הזה בך
מה אני מרגיש כלפיך כשאתה מחובר לכוח הזה

לילד:

1} בחר כוח שגילית על עצמך
2} בחר כוח שאתה יודע שיש בהורה שלך

שיחה משותפת

סיום:
כוח שהייתי רוצה לעצמי, לילד / להורה שלי

עץ כוחות הקסם של המשפחה שלנו 

או: אוצר הכוחות המשפחתי

חומרים:

פתקיות ממו או בריסטולים קטנים, טושים, נייר דבק, דפים גדולים או רבעי גליון של בריסטול

פעילות משותפת להורה וילד:

* ציירו עץ-משפחה או תיבת אוצר משפחתית (אפשר להכין מראש ציור סטנדרטי לכולם שימלאו ויצבעו או לתת לכל הורה וילד לצייר. תיבת אוצר כוחות ניתן לבקש מראש מכל הורה להביא קופסת נעליים ריקה ולקשט אותה ביחד בפעילות) 

* בחרו מבין קלפי הכוחות איזה כוחות ייחודיים מאפיינים את המשפחה שלנו

* כתבו את הכוחות על פתקים ואפשר להוסיף ציור

* הכינו את עץ המשפחה או את תיבת האוצר המשפחתית עם כל הכוחות שמצאתם

* תערוכה והדגמה במליאה

* אם יש זמן אפשר לבדוק איזה שדון יכול לפעמים להפריע במשפחה שלנו ואז לראות האם יש לנו כוח באוצר הכוחות המשפחתי שיכול לעזור לנו להתמודד איתו

** ניתן לבנות את עץ המשפחה לכיתה כולה : כל הורה וילד מוסיפים את הכוחות של המשפחה שלהם כ"פירות" על העץ"

פעילות הורים וילדים בתחנות:

בוחרים 5  קלפים ויוצרים 5 תחנות בכיתה או בחדר מפגש:

בכל תחנה קלף אחד מודפס בגדול על בריסטול

לדוגמה: הכוח להאמין בעצמי, הכוח לשחק וליהנות, הכוח להתגבר על מכשולים, הכוח להתחיל דברים חדשים.

הורים וילדים עוברים ביחד מתחנה לתחנה ורושמים בכל בריסטול האם הכוח הזה נוכח בחיי המשפחה שלנו ואיך? באופן הזה כל זוג של הורה וילד מוזמן לשוחח על 5 הכוחות ולבדוק איך הם נוכחים במשפחה שלהם או האם צריך לפתח אותם?

פעילות הורים וילדים משותפת בבית הספר:

מכינים לכל ילד פרח עם 5-6 עלי כותרת כשמרכז הפרח יש תמונה של הילד עצמו (כמו בתמונה) 
הורה וילד יושבים ביחד סביב הקלפים או הפוסטרים של כוחות הקסם וממלאים בכל עלה כותרת שם של כוח קסם שיש בילד וצובעים את העלה 
בפעילות זו ההורה משדר לילד הרבה העצמה ומשקף לו את הכוחות שהוא רואה בו

 

פינייטה כוחות קסם

כותבים הרבה פתקים עם שמות של כוחות בתוך פינייטה, או ששמים בתוך קופסא מקופלים

כל זוג של הורה וילד שולפים באקראי פתק מהקופסא או שאוספים פתק שנפל מהפינייטה, ואז מספרים לקבוצה / לכיתה האם הכוח הזה נמצא במשפחה שלהם ואיך הוא עוזר להם, או האם היו זקוקים לכוח הזה. אפשר גם לשוחח על כך בין הורה וילד בלי לשתף את כולם

פאזל משפחתי / כיתתי

לייצר פאזל גדול על בריסטול או קרטון גדול.

מספר חלקי הפאזל כמספר ילדי הכיתה.

כל ילד או כל ילד פלוס הורה מקבל חלק של הפאזל וכותב עליו בגדול את הכוח המשפחתי שלו וצובע ומקשט את החלק. 

כשכולם מסיימים – מחברים ביחד את כל החלקים למשטח גדול וצבעוני של "הכוחות המשפחתיים של הכיתה שלנו".

אפשר לעשות זאת גם כפעילות כיתתית או קבוצתית ללא קשר ליום הורים

יום המשפחה